Jump to content


Photo

Flight 1 ATR 72-500


  • Please log in to reply
107 replies to this topic

#61 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 24 December 2006 - 01:26 AM

Probacu, hvala... Pozdrav

#62 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 24 December 2006 - 03:44 PM

Shta bi u RL trebalo da se desi kad bi u Hotel Modu skinuo GUST LOCK i stavio full throttle i stavio fuel leveler(ili kako se vec zove) na 100% ovrd?

Kod flight1 sam primetio krajnje cudno ponashanje...avion je poceo da se okrece kad sam skinuo parking bake iako je prop. brake bio ukljucen...posle ovog testa, avion je bio sasvim ispravan...

Edited by Nikola, 24 December 2006 - 03:46 PM.


#63 Vuk

Vuk

    Captain

  • Members
  • 424 posts
  • Location:LYBT
  • Interests:3D Modeling,Sound editing
  • VATSIM ID:967140

Posted 24 December 2006 - 05:57 PM

Shta bi u RL trebalo da se desi kad bi u Hotel Modu skinuo GUST LOCK i stavio full throttle i stavio fuel leveler(ili kako se vec zove) na 100% ovrd?



Verovatno bi dobio šut - kartu od svog šefa!

i zamolili bi te da "steep away from vehicle,sir!"
:D

#64 Aleksandar Stojanovic

Aleksandar Stojanovic

    Captain

  • Members
  • 321 posts
  • Location:Belgrade
  • VATSIM ID:852435

Posted 12 January 2007 - 04:52 PM

ATR majstori ajd resite moj problem. Kad ucitam atr sa cold and dark kokpitom i sve startujem manuelno HSI deisplej i onaj drugi ispod njega su mi jako tamni, Jedva da mogu da se citaju kad letim po danu (osvetljena soba) u cemu je stvar. Kad ga ucitam sa startovanim motorima displeji su ok - svetli su normalno i super se vide. Ima li pomoci?

#65 Nemanja Djuric

Nemanja Djuric

    Captain

  • Members
  • 539 posts
  • VATSIM ID:975056

Posted 12 January 2007 - 05:06 PM

Otvoris EFIS config panel,tako nesto,i imas dva tockica,e pa oba povecas,to je brightness!Nadam se da sam ti pomogao

#66 Aleksandar Stojanovic

Aleksandar Stojanovic

    Captain

  • Members
  • 321 posts
  • Location:Belgrade
  • VATSIM ID:852435

Posted 12 January 2007 - 08:03 PM

Otvoris EFIS config panel,tako nesto,i imas dva tockica,e pa oba povecas,to je brightness!Nadam se da sam ti pomogao

Eeeeeee nemogu da verujem !!! Sve sam isprobao cak sam kliktao i na tockice ali nisam provalio da se okrecu i spoljni prstenovi... Bas sam ispao som :dntknw:

Zahvaljujem kolega na poci. Sada svetli ko novogodisnja jelka. :clap:

#67 Nemanja Djuric

Nemanja Djuric

    Captain

  • Members
  • 539 posts
  • VATSIM ID:975056

Posted 13 January 2007 - 09:12 PM

nema na cemu

#68 MASTER

MASTER

    Second Officer

  • Members
  • 24 posts
  • VATSIM ID:997616

Posted 15 February 2008 - 12:01 PM

Da li zna neko gde ima da se skine manual ovaj avion?

#69 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 15 February 2008 - 04:18 PM

pozdrav kolega...i da nadjes negde manual za ovaj avion sigurno bi ti zadavo mnogo problema jer je to avion koji ima jedan od najkomplikovanih sistema tj niej uopste prirode boinga i sl...cak sto vise nekoliko kolega koji su isli na ground school za taj avion su bili u fazonu uuuuh i zasita je tako..ali ti zelim sve najbolje pa da ga nadjes..ako ti treba SOP nase komapnije za njega javi se i posalcu ti to u pdf formatu

pozz

#70 MASTER

MASTER

    Second Officer

  • Members
  • 24 posts
  • VATSIM ID:997616

Posted 15 February 2008 - 04:34 PM

pozdrav kolega...i da nadjes negde manual za ovaj avion sigurno bi ti zadavo mnogo problema jer je to avion koji ima jedan od najkomplikovanih sistema tj niej uopste prirode boinga i sl...cak sto vise nekoliko kolega koji su isli na ground school za taj avion su bili u fazonu uuuuh i zasita je tako..ali ti zelim sve najbolje pa da ga nadjes..ako ti treba SOP nase komapnije za njega javi se i posalcu ti to u pdf formatu

pozz


Pozdrav it tebi kolega...

Nego jel bi mogao da mi kazes sta je SOP?

#71 Milan Tomin

Milan Tomin

    Captain

  • Members
  • 696 posts
  • Location:Novi Sad
  • Interests:Padobranstvo, letenje i sve vezano za above the ground :)
  • VATSIM ID:961633

Posted 15 February 2008 - 05:09 PM

System Operating Procedure, ako se ne varam...

#72 Velibor469

Velibor469

    Pilot Training Instructor

  • VIP Members
  • 1,454 posts
  • Location:Beograd

Posted 15 February 2008 - 06:18 PM

SOP je STANDARD OPERATING PROCEDURE i to je dokument u kome je objasnjeno bukvalno sve vezano z aletenje avion za posadu..recimo priper na poletanju gde stoji ruka kapetana gde kopilota,sta ko kada kaze,profili prilaza precizni neprecizni...sta ko radi..kada kako..znaci svaki pokret unutar kokpita pricedura je obajsnjena..jer zamisli kada imas recimo posadu Crnca kapetana iz francuske i belca kopilta iz rusije i kako to sda uskladiti da rade po isto..zato svaka kompanija poseduje SOP iz koga sve posade uche i na svakom letu svi isto rade sto je najveci problem kod mesovitih posada..recimo u jatu to niej frka jer godinama lete iste posade i zaista rade kao sat...vidi razmisli pa tu smo

#73 Djordje

Djordje

    Captain

  • Members
  • 501 posts
  • Location:Herceg Novi
  • VATSIM ID:965704

Posted 15 February 2008 - 06:22 PM

Mene bih taj SOP vrlo mnogo interesovao! Bio bih vrlo zahvalan kada bi mi neko uputio kakav primjerak!

Hvala unaprijed!! :bow:

#74 Ivanz80

Ivanz80

    Captain

  • Members
  • 440 posts
  • Gender:Male
  • Location:Smederevo
  • Interests:Civil aviation
  • VATSIM ID:1004136

Posted 17 October 2009 - 07:52 PM

Imam problem sa ovom pticom, sta se desava? TOD vreme za oduzimanje power-a i spustanje sa 240kts IAS. Desava mi se i to uvek da nakon sto oduzmem power on ne odreaguje, i dalje ostane u prvobitnom setovanju(full power, AUTO condition). Tek nakon recimo minut -dva "popusti" power i od tog trenutka normalno preuzimam kontrolu nad power-om.

Da li je moja greska ili je to nekakav bug? Ima li ko slicna iskustva?

Edited by Ivanz80, 17 October 2009 - 07:53 PM.


#75 Tosa

Tosa

    Captain

  • Members
  • 1,091 posts
  • Location:Valjevo
  • VATSIM ID:966410

Posted 17 October 2009 - 07:57 PM

To ti je tako, i kod mene je to izrazeno samo mu ne treba minut ili dva vec malo manje al se desava. Pokusaj da kad namestis bagove na TO das gas samo do njih to je obicno 99 ili 100% snage ne preko i onda ti se nece desavati. Ako zakucas gas do kraja onda se on da kazem zalepi i tek posle pola minuta ponovo reaguje. Kad ti se tako zalepi pokusaj da rucicu od gasa pomeris na idle nekoliko puta zaredom i tako ces brze uspostaviti kontrolu nad istim.

#76 Ivanz80

Ivanz80

    Captain

  • Members
  • 440 posts
  • Gender:Male
  • Location:Smederevo
  • Interests:Civil aviation
  • VATSIM ID:1004136

Posted 17 October 2009 - 09:11 PM

Hvala :clap:

#77 Stefan Miladinovic

Stefan Miladinovic

    First Officer

  • Members
  • 31 posts
  • Location:Beograd
  • Interests:Vazduhoplovstvo, nauka i tehnika, Citroen, muzika...
  • VATSIM ID:1153045

Posted 15 July 2010 - 08:29 PM

Jedno pitanjce u vezi ATR-a.

Da li ima načina da postavim da NAV2 bude na HSI-u? Nešto sam se danas vrteo oko LYBE i hteo sam da imam BEO VOR dok okrećem školski krug (zbog DME-a), a kada dodjem na base leg ILS. Ubacio sam 109.9 u NAV1, i 112.3 u NAV2, ali sam kasno ukapirao da ne mogu da stavim NAV2 na HSI da mi ispisuje razdaljinu.

Problem sam rešio, stavio sam 112.3 kao active, a 109.9 kao standby u NAV1 i sve ok, ali me zanima ovo što pitah prvo. Ako ne može, čemu onda služi dugme za podešavanje kursa za NAV2? :dntknw:

Hvala unapred :sup:

Edited by Stefan Miladinovic, 15 July 2010 - 08:30 PM.


#78 Mikla

Mikla

    First Officer

  • Members
  • 25 posts
  • Location:Sopot
  • VATSIM ID:1144477

Posted 15 July 2010 - 10:24 PM

Na levom pratis NAV1 na desnom NAV2 :D

#79 Stefan Miladinovic

Stefan Miladinovic

    First Officer

  • Members
  • 31 posts
  • Location:Beograd
  • Interests:Vazduhoplovstvo, nauka i tehnika, Citroen, muzika...
  • VATSIM ID:1153045

Posted 16 July 2010 - 08:28 AM

E jesam stručnjak, svaka mi čast :pinch:

Hvala puno :up:

#80 Darko

Darko

    Director

  • Administrators
  • 1,724 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:816024

Posted 16 July 2010 - 11:22 AM

Da ne bi morao da skaces do kopilotskog sedista i gledas na njegovom EHSI DME od NAV2 uradi sledece:

Na NAV1 stavi zeljeni VORDME (recimo 112.3), a onda mali knob ispod gde se pali ta radio stanica okreni na HOLD, mislim da je HLD skracenica da ne palim sad ATR-a ne znam tacno, videces.

Kada to uradis 112.3 ce ostati umemorisana u donjem redu i ispisace se sitnim slovima pored HLD, a tebi ce ostati slobodno da u gornjoj liniji namotas ILS freq.

Na taj nacin ces na kapetanskom EHSI imati aktivan ILS, a takodje u uglu i DME od BEO VORDME.

Pozdrav!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users