Veoma je moguce..to je metod koji najvishe volim, s oobzirom da je ACAD najbolji program za precizno crtanje...samo, nism siiguran dal mozesh da eksportujesh u FSDS, ali u 3dMax sigurno mozesh, ACAD i 3dMax su 100% kompatibilni... cak mozesh i u acadu sve da uradish, samo ne znam kako to posle u .bgl da konvertujesh...Evo da se i ja malo ukljucim i ako bude moglo,pomognem
![]()
Hteo bih prvo da vas pitam da li je moguce uraditi objekte preko autocad-a pa ih importovati u te vase modelarske programe!
Ako je to moguce ja bih se rado prihvatio rada posto u skoli radim auto-cad i 2d crtanje sam doktorirao,a 3d jos usavrsavam!
![]()
Ako je to moguce ja bih da uradim one sitnice sto rekoste vi,klupe svetla i sta vec...
Ae javite pa da se dogovorimo!
Pozz

HRAM - 3D modeliranje za FS
#21
Posted 06 February 2009 - 09:26 PM
#22
Posted 06 February 2009 - 09:38 PM
Operisam sam od toga!

#23
Posted 06 February 2009 - 10:37 PM
E sad uspeo sam da napravim neke objekte npr. zgradu oblika kvadra nalepio sam teksture i shvatio sam neke stvari ali mi nije jasno kako se povezuju dva ovjekta, npr. kako si Danilo na onu "kockastu" osnovu nalepio kupolu i kako da napravim onu "terasu"koja sa prostire duz celog objekta ima tamo na onoj slici za biblioteku?
Ja cekam...

Edited by MILANRADOJEVIC, 06 February 2009 - 10:40 PM.
#24
Posted 06 February 2009 - 10:52 PM
Evo ovako, danas sam se igrao malo i zapravo preso sam ceo onaj HELP u FSDS-u ali naravno samo ono sto se tice izrade scenarija zgrada i raznih drugih objekata, nisam citao vezano za avione...
E sad uspeo sam da napravim neke objekte npr. zgradu oblika kvadra nalepio sam teksture i shvatio sam neke stvari ali mi nije jasno kako se povezuju dva ovjekta, npr. kako si Danilo na onu "kockastu" osnovu nalepio kupolu i kako da napravim onu "terasu"koja sa prostire duz celog objekta ima tamo na onoj slici za biblioteku?
Ja cekam...
pa pravis objekte iste velicine i precizno ih parjiras


i ne brkaj:
MODEL [ovo sto radimo]
PART dio modela moze da ih ima vise svaki ima svoje ime i nezavisni su ppo osi rotacije/translacije, texturi i materijalu
Svaki part ima sledece ...
OSNOVNO TACKE koordinate koje ga definisu
Izmedju 3 tacke se pravi ono sto mi vidimo a to je POLIGON [fsds ponekad ne prikazuje poligone izmedju vise tacaka i moze da bude poligon i izmedju 4 tacke ... moze ivise ali treba voditi racuna o konveksnosti poligona ...]
U zavisnosti od Definicije parta moze da ima i CROSS SECTIONS reci valjak [tuba] [kugla napravljena od valjka] [kupa napravljena od valjka] dok CUBE i GEO SPHERE I SPHERE i custom parts nemaju cross sections ili ti poprecne presijeke.
Kod modelovanja trupa avion [prodjite i taj tutorial] vidi se kako se od valjka modelira trup aviona editujucu poprecne presijeke. Takodje kad savladate ovo naucite i TEMPLATE mod, naime EXTRUDE , SWEEP i AIRFOIL [wing wizard] su alati kojima odredjenu LINIJU ili POLIGON pretvarate u druge oblike.
Extrude ga kao izbaci napravi paralelan poligon i OBMOTA ivice [stvar vjezbe bolje probajte nego da ja objasnjavam sad :)]
SWEEP bukvalno zavrti liniju oko vertikalne ose adekvatnog POGLEDA [perspective vew] i napravi radijalni part dok AIRFOIL ima direktnu namjenu za pravljenje krila , gdje se definise jedan od profila i onda se pomocu parametara,koji ima svaki od ovih templejta, napravi zeljeni oblik, u datom slucaju krila.
Sto se tice AUTOCAD moze u gmax i u 3dMAX ali ja sa njima ne radim ... pa ono ... ima neka fora da se konvertuje ali sta znam


U sustini 80% je praksa 10% je ostro oko i osjecaj za prostor a 10% mora biti talneta!!!
#25
Posted 06 February 2009 - 11:05 PM
Pa cu da trknem do biblioteke neki vikend da je slikam, a za to vreme malo da vezbam...
Hvala Danilo!
#26
Posted 06 February 2009 - 11:08 PM
#27
Posted 06 February 2009 - 11:45 PM
Nije mi jasno kako da radim sa kockom ako nema poprecne preseke...
pa ne radi sa kockom napravi valjak sa 4 stranice i dobices kvadar sa presjecima

#28
Posted 06 February 2009 - 11:51 PM
hehe..svaka cast
Nije mi jasno kako da radim sa kockom ako nema poprecne preseke...
pa ne radi sa kockom napravi valjak sa 4 stranice i dobices kvadar sa presjecima


#29
Posted 07 February 2009 - 01:31 AM


Ajde recite mi ko sta radi ko ce da radi ground ??? Nikola ???
p.s. nasao sam bolje referente modele i sliku iz daljene i podesio sve poporcije kao treba, tako da sam porpilicno izmenjao model, ali sada priznajem odstupanje dimenzija za +-0.1%

#30
Posted 07 February 2009 - 01:34 AM
Ajde recite mi ko sta radi ko ce da radi ground ??? Nikola ???
Shta podrazumevash pod ground? osh da se urade sve one stazice i travnate povrshine?
#31
Posted 07 February 2009 - 01:36 AM


ajd da vas vidimo


#nikola da travnate povrsne i sstaze kao na slici sto sam posalo


poslije daposadimo malo sume i fontanu i to je to

#32
Posted 07 February 2009 - 11:25 AM

Poslao sam ti mail na d....gmail (zaglavljen ti je PM).
L.
#33
Posted 07 February 2009 - 12:01 PM
#34
Posted 07 February 2009 - 10:54 PM
Evo ovo sam iskopao pa da bude sto vernije... i da pomogne!ДИМЕНЗИЈЕ И АРХИТЕКТОНСКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ
ХРАМА СВЕТОГ САВЕ НА ВРАЧАРУ:
Спомен-храм Светог Саве налази се на источном делу Врачарског платоа. Храм је омеђен са северне стране Катанићевом улицом, са истока улицом Боре Станковића, Браничевском са јужне, и западне стране Светосавским платоом, који се ослања на улице Јована Скерлића и Небојшину поред којих је Карађорђев парк. Главни приступ у Храм је са запада широком алејом са Светосавског платоа. Храм има још два улаза, са севера из Светосавске улице и са југа из улице Јована Скерлића.
Храм Светог Саве, као објекат, завршава силуету зграда у најистакнутијем делу Београда, чувеној београдској грбини, потезу који чине Калемегдан, Позоришни трг, Теразије, Лондон, Палата Београђанка, Славија, Светосавски плато.
Храм је на апсолутној коти око 134,5 метра, што значи да се уздиже изнад реке Саве око 64 метра
пројектован је на основним принципма грађења сакралних објеката у српско-византијском стилу, у основи је облика грчког крста са куполом над наосом
дужина осе исток-запад је 91 метар, а осе север-југ је 81 метар
унутрашња висина Храма од пода врха до куполе је 65 м, а видљива (спољна) висина Храма са крстом је 79 м
површина пода на нивоу наоса је 3.650 метара квадратних
централана (велика) купола Храма конструктивно је састављена од 2 сферне љуске са међупростором од 2 м, што омогућава пролаз до постоља крста
тежина куполе је 4000 тона; спољашњи пречник је 39,5 м (са кружном галеријом) а унутрашњи 30,5 м, и
висина куполе је 27 м (полупречници су: 15 и 17,5 метара)
Храм има укупно 13 купола, 5 полукупола, и 5 малих купола иза олтара
на великој куполи и малим куполама је укупно 18 позлаћених крстова
главни крст је висок 10 метара (видљиви део крста)
кровни покривач је од бакарног лима
у западним звоницима је уграђено 49 звона; 4 клатећа и 45 „свирајућих“ (карилон)
највеће звоно је пречника 204 цм, а најмање 20 цм
за акустику је уграђено 400 ћупова
у Храм се улази са западне, јужне и северне стране; главни улаз је са западне стране
главна врата су двокрилна и израђена од дрвене храстове конструкције; грађевинске димензије: 3,90 х 6,10 м; тежина је 3,5 тона
по двоја мања врата налазе се са бочних страна (на свим порталима), грађевинске димензије: 3,10 х 4,55 м
површина мермерних плоча на фасади је око 10.500 метара квадратних (тежине око 3.000 тона) и око 1.500 метара кубних масивних елемената
предвиђено је функционално и декоративно осветљење
A krstovi, gde je dokumentacija...?
Edited by MILANRADOJEVIC, 07 February 2009 - 10:55 PM.
#35
Posted 08 February 2009 - 01:37 AM

Samo je problem sto nemam kuci cad!

Jel zna neko gde ima da se ,,kupi"?Neka mi kaze preko PM-a!

Kad ga nabavim ja bih odradio detaljno u milimetar krsteve!
#36
Posted 08 February 2009 - 03:13 AM
Ne mozesh da radish krstove u cad-u i da ih posle ubacujesh u FSDS da bi ih spojio sa objektomE ja bih uradio te krsteve u cadu pa da vi vidite sta mozete sa tim!
![]()
Samo je problem sto nemam kuci cad!![]()
Jel zna neko gde ima da se ,,kupi"?Neka mi kaze preko PM-a!![]()
Kad ga nabavim ja bih odradio detaljno u milimetar krsteve!
#37
Posted 08 February 2009 - 11:33 AM
#38
Posted 08 February 2009 - 11:40 AM
#39
Posted 08 February 2009 - 12:41 PM
samo ubacite u addon scenery/scenery
nema textura totalna test faza niti je pozicioniran kako treba niti texturisan samo hocu da vidim ima li uticaja na frame rate.
Dobio sam par komentara od Luke vezano za model ioptimizaciju pa me interesuje rezultat i dali utice na fram rate meni ne a vi letuckajte malo oko njega pa da vidimo.
Pozdrav i javite mi rezultate

#40
Posted 08 February 2009 - 01:17 PM
Samo napred.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users