Jump to content


Photo

HRAM - 3D modeliranje za FS


  • Please log in to reply
437 replies to this topic

#21 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 06 February 2009 - 09:26 PM

Evo da se i ja malo ukljucim i ako bude moglo,pomognem :)
Hteo bih prvo da vas pitam da li je moguce uraditi objekte preko autocad-a pa ih importovati u te vase modelarske programe!
Ako je to moguce ja bih se rado prihvatio rada posto u skoli radim auto-cad i 2d crtanje sam doktorirao :) ,a 3d jos usavrsavam! ^_^
Ako je to moguce ja bih da uradim one sitnice sto rekoste vi,klupe svetla i sta vec...
Ae javite pa da se dogovorimo!
Pozz :)

Veoma je moguce..to je metod koji najvishe volim, s oobzirom da je ACAD najbolji program za precizno crtanje...samo, nism siiguran dal mozesh da eksportujesh u FSDS, ali u 3dMax sigurno mozesh, ACAD i 3dMax su 100% kompatibilni... cak mozesh i u acadu sve da uradish, samo ne znam kako to posle u .bgl da konvertujesh...

#22 CIPI CAPTAIN

CIPI CAPTAIN

    Captain

  • Members
  • 305 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1046100

Posted 06 February 2009 - 09:38 PM

Pa pazi ja bih odradio posao u cadu pa bih dao kome oce da ga doteruje posto ja to niti znam da radim niti sam neki umetnik sa bojama i to!
Operisam sam od toga! :mrgreen:

#23 MILANRADOJEVIC

MILANRADOJEVIC

    Captain

  • Members
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1033167

Posted 06 February 2009 - 10:37 PM

Evo ovako, danas sam se igrao malo i zapravo preso sam ceo onaj HELP u FSDS-u ali naravno samo ono sto se tice izrade scenarija zgrada i raznih drugih objekata, nisam citao vezano za avione...
E sad uspeo sam da napravim neke objekte npr. zgradu oblika kvadra nalepio sam teksture i shvatio sam neke stvari ali mi nije jasno kako se povezuju dva ovjekta, npr. kako si Danilo na onu "kockastu" osnovu nalepio kupolu i kako da napravim onu "terasu"koja sa prostire duz celog objekta ima tamo na onoj slici za biblioteku?
Ja cekam... :D

Edited by MILANRADOJEVIC, 06 February 2009 - 10:40 PM.


#24 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 06 February 2009 - 10:52 PM

Evo ovako, danas sam se igrao malo i zapravo preso sam ceo onaj HELP u FSDS-u ali naravno samo ono sto se tice izrade scenarija zgrada i raznih drugih objekata, nisam citao vezano za avione...
E sad uspeo sam da napravim neke objekte npr. zgradu oblika kvadra nalepio sam teksture i shvatio sam neke stvari ali mi nije jasno kako se povezuju dva ovjekta, npr. kako si Danilo na onu "kockastu" osnovu nalepio kupolu i kako da napravim onu "terasu"koja sa prostire duz celog objekta ima tamo na onoj slici za biblioteku?
Ja cekam... :D



pa pravis objekte iste velicine i precizno ih parjiras :) nista drugo :0 malo strpljenja i truda ostro oko i pravi sam svoje fore meni je fora da copy paste jedan pa mu menjam samo dimenzije koje ocu a jednu zadrzavam koja morada se slaze sa drugim prtom ... :)

i ne brkaj:

MODEL [ovo sto radimo]
PART dio modela moze da ih ima vise svaki ima svoje ime i nezavisni su ppo osi rotacije/translacije, texturi i materijalu
Svaki part ima sledece ...
OSNOVNO TACKE koordinate koje ga definisu
Izmedju 3 tacke se pravi ono sto mi vidimo a to je POLIGON [fsds ponekad ne prikazuje poligone izmedju vise tacaka i moze da bude poligon i izmedju 4 tacke ... moze ivise ali treba voditi racuna o konveksnosti poligona ...]

U zavisnosti od Definicije parta moze da ima i CROSS SECTIONS reci valjak [tuba] [kugla napravljena od valjka] [kupa napravljena od valjka] dok CUBE i GEO SPHERE I SPHERE i custom parts nemaju cross sections ili ti poprecne presijeke.

Kod modelovanja trupa avion [prodjite i taj tutorial] vidi se kako se od valjka modelira trup aviona editujucu poprecne presijeke. Takodje kad savladate ovo naucite i TEMPLATE mod, naime EXTRUDE , SWEEP i AIRFOIL [wing wizard] su alati kojima odredjenu LINIJU ili POLIGON pretvarate u druge oblike.

Extrude ga kao izbaci napravi paralelan poligon i OBMOTA ivice [stvar vjezbe bolje probajte nego da ja objasnjavam sad :)]
SWEEP bukvalno zavrti liniju oko vertikalne ose adekvatnog POGLEDA [perspective vew] i napravi radijalni part dok AIRFOIL ima direktnu namjenu za pravljenje krila , gdje se definise jedan od profila i onda se pomocu parametara,koji ima svaki od ovih templejta, napravi zeljeni oblik, u datom slucaju krila.


Sto se tice AUTOCAD moze u gmax i u 3dMAX ali ja sa njima ne radim ... pa ono ... ima neka fora da se konvertuje ali sta znam :) Uradi pa cemo da vidimo :)

U sustini 80% je praksa 10% je ostro oko i osjecaj za prostor a 10% mora biti talneta!!!

#25 MILANRADOJEVIC

MILANRADOJEVIC

    Captain

  • Members
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1033167

Posted 06 February 2009 - 11:05 PM

Ok evo sad sam se malo igrao i napravio neku kucicu sa krovom i stepenicama i jos malo cu tako da s eigram dok ne skapiram sta i kako a sutra ili prekosutra cu detaljno da prodjem ovo sa izradom aviona.
Pa cu da trknem do biblioteke neki vikend da je slikam, a za to vreme malo da vezbam...
Hvala Danilo!

#26 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 06 February 2009 - 11:08 PM

Nije mi jasno kako da radim sa kockom ako nema poprecne preseke...

#27 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 06 February 2009 - 11:45 PM

Nije mi jasno kako da radim sa kockom ako nema poprecne preseke...



pa ne radi sa kockom napravi valjak sa 4 stranice i dobices kvadar sa presjecima :)

#28 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 06 February 2009 - 11:51 PM


Nije mi jasno kako da radim sa kockom ako nema poprecne preseke...



pa ne radi sa kockom napravi valjak sa 4 stranice i dobices kvadar sa presjecima :)

hehe..svaka cast :D ne bih se toga setio nikad... :P

#29 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 07 February 2009 - 01:31 AM

Evo model hrama je gotov 99.9%

:)

Attached File  HRAM_fin.JPG   24.15KB   96 downloads

Ajde recite mi ko sta radi ko ce da radi ground ??? Nikola ???

p.s. nasao sam bolje referente modele i sliku iz daljene i podesio sve poporcije kao treba, tako da sam porpilicno izmenjao model, ali sada priznajem odstupanje dimenzija za +-0.1% :)

#30 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 07 February 2009 - 01:34 AM

Ajde recite mi ko sta radi ko ce da radi ground ??? Nikola ???


Shta podrazumevash pod ground? osh da se urade sve one stazice i travnate povrshine?

#31 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 07 February 2009 - 01:36 AM

Daj da vidimo sta ste vi radili i trba mi dobrvoljac da odradi krsteve :) nije tesko ko se javi poslacu mi detaljnu sliku velikog sa postoljem i onih malih ... :)

ajd da vas vidimo :) e da i nije fora da sve ja radim :)

#nikola da travnate povrsne i sstaze kao na slici sto sam posalo :) ono realisticno da se ne vidi da je crtano i to :)

poslije daposadimo malo sume i fontanu i to je to :)

#32 Luka

Luka

    Senior First Officer

  • Members
  • 73 posts
  • Gender:Male

Posted 07 February 2009 - 11:25 AM

Sjajan model Danilo
:sup:
Poslao sam ti mail na d....gmail (zaglavljen ti je PM).
L.

#33 MILANRADOJEVIC

MILANRADOJEVIC

    Captain

  • Members
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1033167

Posted 07 February 2009 - 12:01 PM

Ako su u piranju 2 kvadra mogu ja nije problem... nije to neki posao, mislim valjda nije...

#34 MILANRADOJEVIC

MILANRADOJEVIC

    Captain

  • Members
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1033167

Posted 07 February 2009 - 10:54 PM

ДИМЕНЗИЈЕ И АРХИТЕКТОНСКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ
ХРАМА СВЕТОГ САВЕ НА ВРАЧАРУ:
Спомен-храм Светог Саве налази се на источном делу Врачарског платоа. Храм је омеђен са северне стране Катанићевом улицом, са истока улицом Боре Станковића, Браничевском са јужне, и западне стране Светосавским платоом, који се ослања на улице Јована Скерлића и Небојшину поред којих је Карађорђев парк. Главни приступ у Храм је са запада широком алејом са Светосавског платоа. Храм има још два улаза, са севера из Светосавске улице и са југа из улице Јована Скерлића.
Храм Светог Саве, као објекат, завршава силуету зграда у најистакнутијем делу Београда, чувеној београдској грбини, потезу који чине Калемегдан, Позоришни трг, Теразије, Лондон, Палата Београђанка, Славија, Светосавски плато.
Храм је на апсолутној коти око 134,5 метра, што значи да се уздиже изнад реке Саве око 64 метра
пројектован је на основним принципма грађења сакралних објеката у српско-византијском стилу, у основи је облика грчког крста са куполом над наосом
дужина осе исток-запад је 91 метар, а осе север-југ је 81 метар
унутрашња висина Храма од пода врха до куполе је 65 м, а видљива (спољна) висина Храма са крстом је 79 м
површина пода на нивоу наоса је 3.650 метара квадратних

централана (велика) купола Храма конструктивно је састављена од 2 сферне љуске са међупростором од 2 м, што омогућава пролаз до постоља крста
тежина куполе је 4000 тона; спољашњи пречник је 39,5 м (са кружном галеријом) а унутрашњи 30,5 м, и
висина куполе је 27 м (полупречници су: 15 и 17,5 метара)
Храм има укупно 13 купола, 5 полукупола, и 5 малих купола иза олтара
на великој куполи и малим куполама је укупно 18 позлаћених крстова
главни крст је висок 10 метара (видљиви део крста)
кровни покривач је од бакарног лима
у западним звоницима је уграђено 49 звона; 4 клатећа и 45 „свирајућих“ (карилон)
највеће звоно је пречника 204 цм, а најмање 20 цм
за акустику је уграђено 400 ћупова
у Храм се улази са западне, јужне и северне стране; главни улаз је са западне стране
главна врата су двокрилна и израђена од дрвене храстове конструкције; грађевинске димензије: 3,90 х 6,10 м; тежина је 3,5 тона
по двоја мања врата налазе се са бочних страна (на свим порталима), грађевинске димензије: 3,10 х 4,55 м
површина мермерних плоча на фасади је око 10.500 метара квадратних (тежине око 3.000 тона) и око 1.500 метара кубних масивних елемената
предвиђено је функционално и декоративно осветљење

Evo ovo sam iskopao pa da bude sto vernije... i da pomogne!
A krstovi, gde je dokumentacija...?

Edited by MILANRADOJEVIC, 07 February 2009 - 10:55 PM.


#35 CIPI CAPTAIN

CIPI CAPTAIN

    Captain

  • Members
  • 305 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1046100

Posted 08 February 2009 - 01:37 AM

E ja bih uradio te krsteve u cadu pa da vi vidite sta mozete sa tim! :D
Samo je problem sto nemam kuci cad! :(
Jel zna neko gde ima da se ,,kupi"?Neka mi kaze preko PM-a! :mrgreen:
Kad ga nabavim ja bih odradio detaljno u milimetar krsteve!

#36 Nikola

Nikola

    Captain

  • Members
  • 3,030 posts
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:951874

Posted 08 February 2009 - 03:13 AM

E ja bih uradio te krsteve u cadu pa da vi vidite sta mozete sa tim! :D
Samo je problem sto nemam kuci cad! :(
Jel zna neko gde ima da se ,,kupi"?Neka mi kaze preko PM-a! :mrgreen:
Kad ga nabavim ja bih odradio detaljno u milimetar krsteve!

Ne mozesh da radish krstove u cad-u i da ih posle ubacujesh u FSDS da bi ih spojio sa objektom

#37 MILANRADOJEVIC

MILANRADOJEVIC

    Captain

  • Members
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • VATSIM ID:1033167

Posted 08 February 2009 - 11:33 AM

Reko je Danilo da ce ih on odraditi, tako da je sve sredjeno...

#38 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 08 February 2009 - 11:40 AM

ajde radite okolinu i zgradu biblioteke

#39 Danilo

Danilo

    Administrator and Webmaster

  • Administrators
  • 1,706 posts
  • Location:Podgorica, Serbia And Montenegro
  • VATSIM ID:952356

Posted 08 February 2009 - 12:41 PM

Evo i test BGL za hram


samo ubacite u addon scenery/scenery

nema textura totalna test faza niti je pozicioniran kako treba niti texturisan samo hocu da vidim ima li uticaja na frame rate.

Dobio sam par komentara od Luke vezano za model ioptimizaciju pa me interesuje rezultat i dali utice na fram rate meni ne a vi letuckajte malo oko njega pa da vidimo.

Pozdrav i javite mi rezultate

Attached File  hram.zip   170.24KB   231 downloads

#40 Zoran Dimitrov

Zoran Dimitrov

    Captain

  • Members
  • 151 posts
  • VATSIM ID:1012517

Posted 08 February 2009 - 01:17 PM

Auuuu!! Gde ste vi odmakli. Toliko da vas nista ne razumem. Ja nisam znao ni da pokrenem GMAX. Trazi registraciju i registracioni kod. Nista, necu da vas kocim, idem od nule, pa onda nesto lako. Na primer vodotoranj na kosutnjaku kod RTS-a, ali bas po tutorijalima i jedno po jedno, a kad mi bude jasno sta ste pisali u ovom topiku, nadogradicu ponesto i ja.

Samo napred.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users